onsdag 20 juni 2012

Första novellen

Nu kommer första novellen! Jag har skrivit den medan jag var på skrivarkurs, och imorgon ska jag läsa upp den! Den är grymt kort och är mer en platsbeskrivning än en novell, men jag är nöjd.

I det övergivna båthuset rådde total oreda. Fönsterna var krossade, träväggarna svedda och från det vattenfyllda hål där en båt en gång legat kom en stank som fick Paula att hålla för näsan.
Tomhylsor låg överallt på de murkna brädorna. De blänkte i det svaga ljuset från en glödlampa som hängde ensam och naken från en av takbjälkarna.
Paula tog ett par steg närmare vattnet, och illamåendet kom krypande.
En man flöt med ansiktet nedåt, med tre stora, mörkröda fläckar på den ljusa tunikan.

Jag skriver alltid om mord och sånt. Är det nåt fel på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar