tisdag 13 november 2012

knäckäpplen är gott

Jag har inte skrivit något på jättelänge, för jag har inte orkat. Inte alls. Men nu gör jag det. Och som ett förlåt ska ni få bilder på knäckäpplen som jag gjorde med familjen i söndags. (nästan hela, far min läste mejl. i en halvtimme) Och dokumentation av jack o´lanterns. Både den jag gjorde hos farmor i Stockholm, och de som familjen alla har bidragit med till vår trapp. (utom pappa. igen. fast han gav inspiration till sockerbetan Davy Jones.)
Annars har jag pluggat. Förra veckan kemiprov, denna veckan biologi. Inte långt kvar till teknikprov och matteprov. SWEET NOVEMBER, HOW I LOVE YOU.
Och så har jag sjungit engelska fotbollssånger en lördagkväll ute på byn, gått barfota i stövlar till polishuset och ätit mat i massor. Alltihopa i lördags, då engelska flaggan vajade i topp för ett försenat firande av Bonfire night. Väldigt trevligt. Två glas välta på rummet, ett på grund av att Stina knuffade Paula så att hon ramlade över Jennie. Tre centimeter från sladdarna. Stina har mordbrand genom kortslutning i tankarna.
Hos farmor.

Hela samlingen hemma. Min är den största. :3

<3

Igelkotte...

Johannas vackra sak.

Davy Jones. I sockerbetsformat är han bra mycket sötare än på film.

Johanna hackar nötter.

Mamma fixar knäcksmet att doppa äpplena i.

Äpplena som strax skall nedsänkas i kokande socker, sirap och vatten i en söt blandning.

Det går undan.

Pappa pillar med datormaskinen.

Snart klart.

Hackade hasselnötter.

Nu blir det varmt.

Bukett.

Mer bukett.

Älskar dahlior.

Vackert.

Klart! Det var jättegott. :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar