torsdag 5 juli 2012

Skriva bok kanske?

Jag vill skriva en bok. Inte en fjömsig 20-sidors berättelse om en tonårsförälskelse, utan riktig bok, med flera hundra sidor, och magi och varulvar och drakar och sjöjungfrur och onda härskare och varulvar och kanske liiite, lite förbjuden kärlek bara för att göra partierna utan action lite mer intressanta. :|
Jag har förresten redan börjat. Med en prolog. Jag skrev prologen först, och nu håller jag på att skissa upp hur allting ser ut och hänger ihop. Sen ska jag rita en synopsis. Ja, rita en synopsis. Jag förstår slarviga teckningar mycket bättre än en tråkig text. Jag ska ta ett stort papper och lägga mig där ute och kladda en lång stund. Sen ska jag hitta en trevlig människa att prata med, om jag hinner. Oj vad jag snackar på idag då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar