onsdag 10 oktober 2012

det är så mycket som måste göras.

Ja, det är det.
Jag fyllde till exempel fjortiz idag. 14 alltså. Just åldern är väl inte så spännande, det var roligare när man fyllde 10, men presenterna var trevliga. Ett stativ fick jag, så nu ska jag fota en massa i helgen. Jag fick en sån där gubbe med rörliga armar och ben som riktiga artister använder (skitfin), och ett 3Dpussel av empire state building. Sen fick jag en bok (ovanligt lite) och en massa annat skröfs (som violtabletter och en penna som stinker artificiell kanel). Sist men inte minst fick jag en trenummers prenumeration på en fototidning. (nu jävlar Stina är det upp till bevis)
Allt som allt är det rätt bra, har klarat av en tredje dag på praon bland en massa trevliga människor, som en handledare som låtit mig gå hem mer än en timme tidigt två av dagarna. Rätt bra. Då har man tid att strosa runt på Nova Lund innan man ska hem, och sucka över underbara röda Dr Martens. (hjärta)
Förresten såg jag en skylt inne på just en skoaffär idag. "Every day is a fashion show and the world is your runway". Det hade nog stämt bra om man hade haft litet mer pengar. Som det var nu hade jag just smällt mina sista kronor på en ovanligt tråkig latte och kunde bara sucka över skorna. Nu hade det suttit fint att vara rik...
Men nu är det dags att börja önska sig julklappar. Det vore trevligt om jag kunde få mitt hål i örat, men det lär jag inte få förrän vid 15-16-årsdagen. Jag har ju en sån fånig pappa som oroar sig över saker hela tiden. Och nej, pappa, risken är inte större att jag får nickelallergi om jag tar hål tidigare. Jag skulle till och med gissa på att den är mindre, eftersom man fortfarande växer i min ålder. Annars önskar jag mig ett objektiv, fina skor och en hel del annat.

Puss på er.

2 kommentarer:

  1. Men aaaaah du kan ju ta hål med guld/silver/titan?
    Jag kommer och snor lite fototidningar och stativ osv ibland, ok? ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. The fight goes on... ;) Men jag måste fundera på mina argument, mamma är inte att leka med.
      Kan du väl. Jag ska testa stativet i helgen. :D

      Radera