onsdag 8 augusti 2012

Svårigheterna med anatomi och dilemman runt en berättelse

Information till alla som vill bli tecknare: anatomi är jävligt svårt! Så mitt tips är att ni hittar en semirealistisk stil som passar för er, om ni inte vill sitta och rita av foton dagarna i ända. Speciellt armar och händer är extremt irriterande.

Dessutom står jag nu framför ett dilemma. Jag håller som ni vet på med en berättelse, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Antingen skriver jag ner den bara så där, inget finlir, eller så gör jag en webcomic. (en serie som inte kommer ut i pappersform, utan bara på nätet.)

I alla fall har jag kommit hem från Ångermanland, och sover nu till tio varje morgon för att ta igen mig efter alla tidiga uppvaknanden som blir av att man ska åka bil från Ångermanland till Skåne på två dar med en pappa, en jag, och en lillasyster som alla blir förfärligt sura om vi inte får nåt att äta var tredje timme. Också mamma förstås. Jag kommer nog att lägga upp några bilder från resan senare, bland annat av när älvorna dansade på sjön om kvällarna. ^^

Övade på ben, och kunde sen inte låta bli att färglägga... ^^'
Ses snart! (förhoppningsvis)

1 kommentar: